آرام بند چیست و چگونه کار می‌کند!

بهمن ۵, ۱۴۰۲

همه شما ممکن است برایتان پیش آمده باشد که به طور ناگهانی با صدای بسیار بلند بسته شدن یکباره درب از جا پریده باشید. در حالت دیگر به دلیل مشغله زیاد، فراموش کرده‌اید درب را پشت سر خود ببندید و مکان را ترک کنید. گاهی اوقات افراد فراموش می‌کنند درب را پشت سر خود ببندند […]

ارام بند

همه شما ممکن است برایتان پیش آمده باشد که به طور ناگهانی با صدای بسیار بلند بسته شدن یکباره درب از جا پریده باشید. در حالت دیگر به دلیل مشغله زیاد، فراموش کرده‌اید درب را پشت سر خود ببندید و مکان را ترک کنید. گاهی اوقات افراد فراموش می‌کنند درب را پشت سر خود ببندند یا بر اثر تغییرات هوای درون محیط (به خصوص در بهار و تابستان به خاطر روشن بودن وسایل سرمایشی) یکباره درب‌ها محکم بسته شده و سر و صدای فراوانی تولید می‌کنند.

شما با نصب آرام بند در پشت درب منزل، مغازه، فروشگاه‌ها، ادارات و … به راحتی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

آرام بند چیست؟

آرام بند یک وسیله مکانیکی است که به صورت اختیاری و در صورت نیاز پشت درب نصب می‌گردد. اتصال این وسیله به درب سبب افزایش طول عمر قفل و دیگر اجرای در می‌شود. علاوه بر این از بسته شدن ناگهانی درب جلوگیری نموده و مانع از تولید سر و صدای گوش خراش می‌شود.

از طرفی پس از باز کردن درب می‌توان از بسته شدن آن اطمینان حاصل نمود؛ زیرا به جهت اینکه یک حالت فنر مانند در آن وجود دارد پس از باز شدن و عبور افراد از درون درب، به آرامی و با سرعت مناسب بدون ایجاد صدا بسته شده یا روی هم قرار می‌گیرد.

به طور کلی آرام بندها به دو دسته کنترلی و غیر کنترلی تقسیم می‌شوند. از لحاظ نحوه کاربری نیز به صورت آشکار یا پنهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به ابعاد و اندازه و شیب احتمالی در محیط آرام بندها قابلیت تنظیم از 10 درجه تا 18 درجه دارند. برای این کار از جک و بازوهای کنترل شونده استفاده می‌گردد.

آرام بند از چه اجزایی تشکیل شده است؟

به طور کلی اجزای سازنده آرام بند عبارتند از:

  • پیچ تنظیم سرعت
  • بازو (اصلی)
  • پاشنه یا کفشک بازویی
  • ساعد بازویی

 

 

ارسال نظر

دوازده − 11 =

جستجو
×